Notícies FECIC

Èxit de les presentacions de FECIC a l'espai d'activitats d'Alimentaria

27.04.2018 Tweet
Dimarts passat la consultora francesa Gira Consultancy & Research, especialitzada en el sector agroalimentari des de fa més de 40 anys, va fer una conferència sobre "Carns fresques i els mercats internacionals", amb l'objectiu d'analitzar nous mercats internacionals d'interès per al sector boví i porcí.

El consultor Nils Beaumond va voler destacar que hi ha una demanda de carn creixent a nivell mundial, tot i que cada cop més es focalitza cap a la carn d'au i també de porc. El fre a aquest consum ve provocat per constants frens socials per temes relacionats amb la nutrició i salut, benestar animal, protecció ambiental o diferents fraus alimentaris. A curt termini hi ha perspectives positives, mentre que a mig termini la previsió és de més competència en la cistella de la compra de carn i en els mercats internacionals, sobretot de la carn d'aus.


Respecte els diferents mercats del comerç, per a la carn de vacum, hi ha previst un augment de les exportacions des d'Austràlia, Amèrica del Sud i l'Índia, mentre que per al porcí augmentaran les d'Amèrica del Nord. El mercat internacional de porcí viu i viurà molt pendent de la Xina.


Dimecres, va tenir lloc la presentació de l'estudi de mercat elaborat per AECOC ShopperView, sobre la percepció del consumidor davant de productes carnis i hàbits de compra i de preferència pels canals de compra. L'estudi evidencia que existeix un escenari on es percep una constant disminució del consum de carns, afavorida fonamentalment per la pressió social i els canvis en l'estil de vida dels consumidors. Aquests afirmen que els agrada la carn, però que la consumeixen amb culpa i preocupació, per tota la informació negativa que es publica en els diferents mitjans de comunicació. A més, es mostren a favor que els productors tornin a normalitzar els processos i manejos de la carn perquè es pugui consumir amb tranquil·litat, eliminant la presència d'additius i químics que els inquieten. Una altra de les conclusions de l'estudi és que els consumidors demanden més control de la qualitat de la carn, preus més accessibles en els punts de venda, i dels segells de les carns locals i ecològiques.

A més, aquesta àrea va acollir diferents showcookings organitzats per empreses associades de FECIC amb cuiners de renom, que van elaborar plats a base de diferents tipus de carn i elaborats carnis.