Notícies FECIC

FECIC analitza la situació dels països tercers amb les empreses exportadores

03.12.2020 Tweet
La 8ª Reunió del Grup de Treball Internacional de carns porcines, que s’ha celebrat aquest matí, ha tingut com a objectiu analitzar i debatre amb les empreses la situació dels mercats i del comerç internacional i comentar noves línies estratègiques de negoci i noves eines per a l’exportació.
El primer tema tractat ha estat la situació econòmica i comercial general de 2020, junt amb les perspectives per al 2021 sobre producció, consum, exportacions i importacions, tenint en compte els reptes actuals, com la Covid-19, la PPA i les relacions amb països tercers, que han suposat i segueixen comportant canvis en les tendències del sector. Concretament, pel que fa a la situació actual del Brexit, s'ha destacat la importància de preparar-se davant la sortida del Regne Unit a partir de l'1 de gener de 2020, la qual cosa suposarà que aquest país passi a ser tractat com un país tercer per la Unió Europea.

A continuació, s’han comentat les últimes visites de Tailàndia i Xina i les previstes, en un futur, de països tercers com Perú, Equador o Rep. Dominicana, que poden representar noves oportunitats de negoci per a les empreses, i s’ha exposat l’actualització sobre certificats sanitaris i altres tràmits a l’exportació, l’actualització de normatives de Corea del Sud i Xina i quina és la situació actual de la Pesta Porcina Africana. En aquest sentit, s’ha recordat a les empreses la necessitat d’extremar les prevencions en matèria de sanitat animal, així com el de garantir l’origen de les carns en aquells productes destinats a ser exportats a països tercers.

També s’ha informat als assistents sobre l’actualització del Protocol COVID-19 per a la indústria càrnia espanyola de FECIC, que incorpora ara punts com el control de matèries primeres, envasos i superfícies, uns requisits demandats per les autoritats xineses en les noves mesures que han adoptat, després de detectar coronavirus en envasos d’enviaments de carn congelada procedent de diversos països.

Finalment, s'ha exposat el calendari d'activitats de promoció internacional 2021, el qual, tenint en compte l'actual situació provocada per la Covid-19, s'ha vist afectat per la supressió d'esdeveniments d'alta concentració de persones, incidint de manera desfavorable sobre els models tradicionals de promoció comercial. En aquest sentit, FECIC ha presentat diferents estratègies que, amb la implementació d'eines digitals, puguin ajudar a les empreses a créixer i posicionar els seus productes en els mercats internacionals, evitant així perdre la capacitat d'arribada d'aquests als diferents clients i mercats exteriors. En concret, s’han presentat dues plataformes d’ajuda a la internacionalització de la patronal: la primera és l’Observatori Carni Internacional, i les seves noves funcionalitats, i la segona una nova plataforma adreçada a escorxadors i sales de desfer, per ajudar-los a exportar en aquests moments d’incertesa i que es presentarà properament.
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra Política de cookies