Notícies FECIC

FECIC va celebrar un webinar sobre proteïna alternativa i anàlegs carnis.

28.10.2025 Tweet
Des de FECIC es va realitzar un webinar on es va presentar el treball d’investigació “La carn davant dels anàlegs carnis: evidències científiques”, desenvolupat per investigadors de la Universitat d’Extremadura.

L’estudi compara la carn amb productes vegetals com el seitán i el tofu, avaluant-ne el valor nutricional, l’impacte fisiològic i l’acceptació sensorial.


Els resultats confirmen que els anomenats anàlegs carnis no són equivalents a la carn en composició, qualitat proteica ni en els efectes sobre la salut.
Així mateix, es va observar que la carn de vedella indueix una major sensació de sacietat i una millor resposta metabòlica, mentre que certs anàlegs vegetals presenten efectes proinflamatoris i una menor digestibilitat.