Notícies FECIC

FECIC inicia una nova etapa

22.11.2017 Tweet
Avui s'ha presentat als mitjans de comunicació la nova orientació de FECIC, sota la denominació de Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrnies. El secretari general de FECIC, Josep Collado, acompanyat del responsable de l'Àrea d'Economia i Sostenibilitat, Pol Moragas, i de la responsable de Comunicació, Patricia Mota, han exposat els motius d'aquest canvi, fruit del nou panorama associatiu que s'ha produït en el sector carni espanyol, després de la dissolució per part d’ANICE de la Confederació estatal, CONFECARNE, el passat mes de juny. Va ser llavors quan FECIC va decidir jugar un paper actiu a nivell nacional, aprofitant la seva llarga trajectòria sectorial de més de 30 anys, el seu ampli coneixement empresarial, així com la seva professionalitzada estructura. Des d'una òptica jurídica, l'any 2000 els Estatuts de FECIC ja recollien el seu àmbit d'actuació a nivell de tot l'Estat espanyol.

Aquest nou enfocament ha comportat una important reorganització interna, que s'ha dut a terme en les últimes setmanes i que ha comportat les següents accions:

- Obertura d'oficina pròpia a Madrid, en la Carrer Velázquez, per guanyar proximitat abans l'Administració General de l'Estat i amb les organitzacions i organismes que tenen seu a la capital, i que està operativa des del passat mes de setembre.
- Obertura d'oficina a Brussel·les, per estar més prop de l'Administració europea.
- Representació a les organitzacions d'àmbit superior. FECIC s'ha integrat formalment en l'Oficina Internacional de la Carn (IMS) i en la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE). - Tramitació de l'afiliació a la Federació Espanyola d'Alimentació i Begudes (FIAB) i a la patronal càrnia europea, CLITRAVI.
- FECIC s'ha adherit de manera oficial al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi ambient, un sistema d’autoregulació voluntari que estableix els compromisos generals a assumir pels operadors en els contractes i els acords comercials.
- Nova imatge corporativa, amb una renovació del logo, que és una evolució de l'anterior, mantenint el vermell de la línia cromàtica anterior i incorporant el gris, amb una tipografia diferent i un disseny més actual.
- Nova pàgina web, més actual i funcional, que té com a objectiu millorar la comunicació amb les empreses associades i amb els diferents usuaris que la visiten. Al nou portal es pot trobar tota la informació d'interès relacionada amb el sector carni i amb l'actualitat de la Federació. Aquesta pàgina web és responsive i s'adapta a tots els dispositius mòbils, facilitant així l'accés a qualsevol moment i lloc a la informació que actualitza constantment FECIC. Ara està disponible en castellà, anglès i català i en 2018 es podrà trobar també en francès, gallec i basc.

El secretari general de FECIC, Josep Collado, ha comentat durant la presentació que amb aquest canvi la Federació pretén expandir un model associatiu basat en la prestació de serveis de valor afegit per a les empreses càrnies, que és el seu element diferenciador, i que és el que els ajuda a millorar la seva posició competitiva.

El responsable de l'Àrea Econòmica i de Sostenibilitat de la Federació, Pol Moragas, ha donat les dades de representativitat de la Federació. Del top 20 d'elaborats carnis, que representa el 60% del total, FECIC en té el 49%, mentre que en porcí les seves empreses representen el 46%. Si s'extrapola a l'exportació, la representativitat puja al 62%. Davant aquestes xifres, Josep Collado ha comentat ”tenim pràcticament a la meitat del sector en aquest punt de partida i en el futur volem ampliar-ho amb la incorporació de noves empreses, sobretot de perfil mitjà-alt, que poden trobar certa similitud entre les seves empreses i les que ja formen part de FECIC, això sí, sense oblidar a les pimes”.