Notícies FECIC

Fecic organitza el primer Fòrum Nacional de la Proteïna Alternativa

24.10.2022 Tweet

El passat 24 d'octubre va tenir lloc el Primer Fòrum Nacional de la Proteïna Alternativa, organitzat per FECIC i celebrat a la seu de Foment del Treball (entitat col·laboradora) i amb la revista Cárnica com a media partner.

L'esdeveniment va ser inaugurat pel president de FECIC, el Sr. Josep Solà, i va ser possible gràcies a l'àrea tècnica de la nostra federació, liderada per Joana Salagre, que ha col·laborat de manera directa amb Ignasi Pons, adjunt a direcció de FECIC, per a crear l'interessant programa que va agradar a tots els assistents, basat en un primer bloc de contingut de matèria primera, innovació i producte, i un altre segon bloc que va servir per a conèixer de primera mà quina és l'opinió combinada de marques i distribució.

Un acte impulsat per FECIC i que va remarcar les següents claus per a entendre aquesta categoria com una de les opcions més garants del nou escenari carni i proteic:

  • Convivència proteica: el rol d'aquesta categoria de productes ha de ser complementari al carni, per així potenciar encara més el concepte de dieta sana, sobretot en el marc de la dieta mediterrània.

  • No a les etiquetes i sí a la innovació: el desenvolupament potencial de la proteïna alternativa passa per una clara aposta en el R+D, tant per part d'ingredients com marques per a així treballar millor el sabor i l'experiència del client i amb el clar objectiu també de reduir els components, esmentats en l'etiqueta per a aconseguir-lo.

  • Consumidor eco-conscient: més enllà dels vegetarians, vegans i flexitarians, el consumidor es caracteritza per ser eco-conscient i això té un impacte directe en el consum de proteïna alternativa.

  • El preu just: és una realitat que el factor preu incideix, i si es vol democratitzar aquesta categoria de productes és un element per a treballar i més en un mercat tan delicat econòmicament com és l'espanyol.

Finalment, aquest fòrum també va servir per a recordar que FECIC compta amb un grup estratègic que treballa per a la competència òptima en la categoria de la proteïna alternativa, tenint en compte la regulació i un enfocament molt profund i tècnic sobre el tema. Un grup que es va crear fa temps i que compta amb la participació de marques líders com Zyrcular Foods i Noel.