Notícies FECIC

FECIC presenta a les empreses d'elaborats el seu nou model de promoció internacional basat en la transformació digital

18.06.2020 Tweet
Avui ha tingut lloc la 7ª Reunió del Grup de Treball Internacional d'elaborats ha tingut com a objectiu analitzar l'actual situació provocada per la pandèmia del Covid-19, la qual ha comportat, entre altres efectes, la supressió d'esdeveniments d'alta concentració de persones i també les restriccions als viatges, fets que han incidit de manera desfavorable sobre els models tradicionals de promoció comercial, com són les missions i les fires comercials. Aquesta és la raó que ha dut a FECIC a elaborar un conjunt de noves estratègies que, amb la implementació d’eines digitals, ajudin a les empreses a créixer i posicionar els seus productes en els mercats internacionals, per no perdre la capacitat d'arribada d’aquests als diferents clients i mercats exteriors.

El nou model de promoció internacional es basa en la transformació digital, en el marc de la indústria 4.0, i combina un seguit d’eines digitals eficients i competitives i tecnologies avançades, que permetran donar a conèixer les característiques de les empreses càrnies i dels seus processos productius, com són l'enregistrament en 3D, l'aplicació de realitat virtual 360º i realitat augmentada, la formació enfocada a les vendes en format B2B virtuals, l'orientació estratègica de les pàgines web de les empreses cap a un model d'eficiència que permeti relacions B2B, etc.

Per explicar amb més detall les diferents vies d'ajuda econòmica per a la transformació digital de les empreses, s’ha comptat amb la participació del coordinador d’Indústria 4.0 d'ACCIÓ, Carles Miranda. També han participat altres firmes tecnològiques per explicar diferents eines del pla.

L’Àrea Internacional també ha comentat l'estat de situació per les visites de països tercers, com Tailàndia, i les dades econòmiques i comercials generals d’aquest any i les perspectives pel 2021-2024 sobre producció, consum, exportacions i importacions, així com l'actualització dels diferents tractats de lliure comerç amb països tercers. A més, ha exposat l'actualització sobre certificats sanitaris i altres tràmits a l'exportació, l'actualització de normatives (Corea del Sud, Singapur i Canadà), els procediments d'autorització per a països tercers (Malàisia i Equador), i quina és la situació actual de la Pesta Porcina Africana.

Finalment, s'ha presentat a les empreses la nova versió de l'Observatori Carni Internacional de FECIC, una plataforma d'informació i suport per a facilitar la internacionalització de les empreses càrnies, que properament estarà actiu.